Wraz z odejściem tytularnego sponsora dla starogardzkiej drużyny koszykarskiej rozpoczął się nowy rozdział w historii klubu. W nadchodzącym sezonie drużyna zagra na parkietach 1 ligi. Do momentu pozyskania nowego sponsora tytularnego klub będzie występował pod nazwą SKS Starogard Gdański. Zmiana nazwy niesie za sobą potrzebę zmiany identyfikacji wizualnej klubu, w tym jego logo, które SKS Sportowa S.A. zaprezentował 1 czerwca 2021roku.
Nowe logo klubu zostało opracowane przez założoną przez pasjonatów sportu i pochodzącą z Warszawy firmę Just For Sport przy współpracy z klubem oraz trójmiejską agencją marketingu sportowego BrandandSport.
– W celu odświeżenia wizerunku, nie zapominając jednak o tradycji klubu, postanowiliśmy skupić się na naszej historycznej tożsamości, jaką jest znany kibicom w całym kraju, przydomek „Kociewskie Diabły”. Oficjalna nazwa klubu to jedno, ale naszym działaniom przy tworzeniu nowego logo towarzyszył przede wszystkim nadrzędny cel, jakim było stworzenie znaku spójnego z tą właśnie tożsamością. Zarówno postać diabła jak i kolorystyka zastosowana w logo, która opiera się o dotychczasowe barwy klubu doskonale się w nią wpisują. Osobiście jestem bardzo zadowolony z efektów współpracy z naszymi nowymi partnerami, a nowe logo spełnia te oczekiwania i jest przysłowiowym strzałem w dziesiątkę – powiedział Jarosław Drewa –Prezes Zarządu SKS Starogard Gdański
– Nowe Logo Kociewskich Diabłów jest odpowiedzią na ciekawy i odważny brief przygotowany przez klub. Duża świadomość klubu na temat tego co chce osiągnąć i jaką rolę ma pełnić nowe logo, pozwoliła nam zbudować znak graficzny składający się z kilku elementów, które mogą działać niezależnie. Jako jedną z inspiracji wykorzystaliśmy maskotkę klubu – diabła, którą narysowaliśmy w kilku wersjach, a finalny wybór padł na rysunek znajdujący się w nowym logo klubu. Całość otoczyliśmy nowoczesną typografią i zamknęliśmy w solidnej bryle, która stylem nawiązuje do sportowych logotypów zza oceanu. Uważamy, że będzie dobrze pracowała zarówno na strojach meczowych, ubraniach, gadżetach, czy klubowym parkiecie. Wykorzystaliśmy kolorystykę, która funkcjonuje w klubie od lat i nie chcieliśmy zbytnio rozbudowywać palety o dodatkowe cieniowania, tak aby logo było bardzo użytkowe. To była czysta przyjemność pracy nad tym znakiem. Duże zaufanie klubu, szybki proces akceptacji i swoboda kreacji pomogły stworzyć znak, który mamy nadzieję posłuży „Kociewskim Diabłom” przez lata – skomentował Piotr Jakubowski – współwłaściciel Just For Sport oraz autor identyfikacji wizualnej dla SKS Starogard Gdański.
Klub zaprezentował też pierwszego zawodnika drużyny SKS Starogard Gdański. Umowę z SKS SPORTOWĄ S.A. podpisał Bartłomiej Karolak.
28-letni zawodnik pochodzi z Lublina. Ostatnie cztery sezony spędził w pierwszoligowym Rawlplug Sokole Łańcut, gdzie odgrywał jedną z głównych ról. Jego poprzednia drużyna w sezonie 2020/21 zdobyła brązowy medal Suzuki 1 Ligi. W sumie w jej barwach wystąpił w 146 spotkaniach, podczas których zdobywał średnio 10,1 pkt. na mecz.
– Zawodnik ma sporo zalet – jest na pewno dobrym strzelającym. Bardzo też liczę na jego boiskową inteligencję. Będzie to jeden z najbardziej doświadczonych zawodników w zespole – powiedział Bartosz Sarzało, trener SKSu Starogard Gdański.
– Bardzo się cieszę, że dołączam do drużyny ze Starogardu Gdańskiego. Chciałbym pomóc w odnoszeniu zwycięstw w jak największym stopniu – czy to celnymi rzutami, asystami czy pozytywną energią. Bardzo spodobała mi się zarówno wizja projektu klubu jak i osoba trenera Sarzało, z którym jeszcze kilka lat temu miałem okazję rywalizować na boisku. Liczę na to, że wniosę do drużyny trochę doświadczenia, które zdobyłem grając w Sokole, który co roku docierał do półfinałów rozgrywek. Trener Sarzało chce zbudować młodą i ambitna drużynę i chciałbym stać się jej ważnym elementem. Nie mogę się już doczekać sezonu i nowego wyzwania – podsumował nowy zawodnik Kociewskich Diabłów.
Mat. prasowy i zdjęcia : SKS Sportowa S.A.