26 października obchodziliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Przy tej okazji Grupa Muszkieterów podsumowała realizowaną wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem IX edycję największej w Polsce kampanii promującej honorowe krwiodawstwo „Zbieramy krew dla Polski”. W tym roku w ramach akcji mieszkańcy 191 miejscowości oddali łącznie 1877 litrów krwi.
Obchodzony 26 października Światowy Dzień Donacji i Transplantacji to doskonała okazja, aby przypomnieć Polakom jak ważne są działania wspierające pracę lekarzy, takie jak honorowe krwiodawstwo. Przetoczenie krwi, podobnie jak przeszczep, jest często jedyną możliwością, aby uratować czyjeś życie, jednak często przed podjęciem decyzji o takie formie pomocy powstrzymuje nas strach. Grupa Muszkieterów, we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem organizuje kampanię „Zbieramy Krew dla Polski” by przełamać lęk Polaków i przekonać ich do idei honorowego krwiodawstwa.
– Jako partner akcji chcemy budować świadomość tego, że nie ma chyba prostszej formy ratowania życia innych niż oddawanie krwi. To naprawdę niewielki gest, który może uratować zdrowie, drugiego człowieka, dlatego tak bardzo cieszy nas rosnące zainteresowanie naszą akcją i jej imponujące wyniki. Tylko w tegorocznej zbiórce dołączyło do nas blisko 4200 dawców. Bardzo dziękujemy im za udział w kampanii – mówi Eliza Orepiuk- Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
Od początku maja do końca września specjalne ambulansy Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa czekały na dawców na parkingach przed wybranymi marketami Intermarché i Bricomarché w 191 miastach, 16 polskich województw.
Łącznie w całej kampanii zorganizowanych zostało 265 akcji promujących honorowe krwiodawstwo w tym 202 połączone z poborem krwi. Akcjom towarzyszyły m.in. liczne konkursy, nauka pierwszej pomocy oraz pokazy straży pożarnej i ratownictwa medycznego. Patronat Honorowy nad ogólnopolską kampanią objęło Narodowe Centrum Krwi.
Rekordziści „Zbieramy krew dla Polski” 2016:
województwa:
I. dolnośląskie: 243 l. zebranej krwi od 541 dawców
II. wielkopolskie: 197 l. zebranej krwi od 442 dawców
III. śląskie: 196 l. zebranej krwi od 438 dawców
IV. zachodniopomorskie: 180 l. zebranej krwi od 403 dawców
V. kujawsko-pomorskie 162 l. zebranej krwi od 361 dawców
miasta:
I. Sokółka: 43 l. zebranej krwi od 95 dawców
II. Oleśnica: 34 l. zebranej krwi od 75 dawców
III. Rydułtowy: 32 l. zebranej krwi od 73 dawców
IV. Toruń: 31 l. zebranej krwi od 68 dawców
V. Bolesławiec: 30 l. zebranej krwi od 67 dawców
We wszystkich dziewięciu edycjach kampanii Grupie Muszkieterów i PCK udało się zebrać łącznie ponad 13 600 litrów krwi od blisko 40 200 dawców, co pozwoliło na przeprowadzenie wielu zabiegów i operacji ratujących życie.
Kampanię „Zbieramy krew dla Polski” wspiera Drużyna#M: www.facebook.com/MDruzyna
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii i Portugalii.
Informacje o Polskim Czerwonym Krzyżu
Polski Czerwony Krzyż jest najstarszą i najbardziej wszechstronną organizacją humanitarną w Polsce. Jej podstawową misją jest zapobieganie i łagodzenie cierpienia ludzkiego oraz ochrona ludzkiej godności, bez jakiejkolwiek dyskryminacji w zakresie narodowości, rasy, płci, przekonań religijnych lub politycznych. Od 58 lat prowadzi działania na rzecz promocji honorowego krwiodawstwa. W PCK zaangażowanych jest blisko tysiąc Klubów Honorowych Dawców Krwi PCK skupiających ponad 21 tys. członków i wolontariuszy. Dzięki szeroko zakrojonym działaniom, w ponad 3 000 akcji promocyjnych, PCK pozyskuje rocznie ok. 40 000 dawców, którzy decydują się oddać krew po raz pierwszy.