Rok 2022 kończy się kolejnym sukcesem finansowym Miasta. Starogard Gdański otrzymał 950 tys. zł dofinansowania na budowę ulic Kopicza i ponad 1,8 mln zł na budowę ulicę Kryzana. Pieniądze przyznał Miastu Wojewoda Pomorski z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
![](https://starogard.pl/wp-content/uploads/2022/12/Kryzana-z-lotu.jpg)
Od początku grudnia 2022 roku mieszkańcy mogą jeździć nowo wyremontowaną ulicą Kryzana. Jej budowa kosztowała ok. 4,5 mln zł. Blisko połowę ponad 1,8 mln zł zrekompensuje Miastu Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg. W czwartek 29 grudnia br. Miasto podpisało umowę z Wojewodą Pomorskim na dofinasowanie tej ulicy i planowanej na rok 2023 budowy ulicy Kopicza. Przyszłoroczna inwestycja, której koszt oszacowano na 1,9 mln zł, podobnie jak ul. Kryzana otrzymała 50% dofinasowania, czyli 950 tys. zł. Razem miasto otrzymało blisko 2,8 mln zł dofinasowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
– Można powiedzieć, że Miasto dostało noworoczny prezent. Kolejne pieniądze z rządowego funduszu trafią do miejskiego budżetu, co oczywiście bardzo nas cieszy. Na pewno ucieszy też mieszkańców ulicy Kopicza, którą wybudujemy w 2023 roku. Budowę planujemy rozpocząć w kwietniu i skończyć do końca roku – informuje wiceprezydent Tadeusz Błędzki.
Budowa ul. Kopicza
![](https://starogard.pl/wp-content/uploads/2022/12/321964987_694833888838417_4967749517484712034_n.jpg)
Celem obu dofinasowanych przedsięwzięć inwestycyjnych jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. W przypadku budowy ulicy Kopicza szczególny nacisk Miasto położyło na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Początek robót planuje się na skrzyżowaniu z ul. Balewskiego, koniec natomiast na skrzyżowaniu z ul. Jacobsonów, czyli na odcinku, na którym obecnie jest droga gruntowa. Długość odcinka planowanego do przebudowy wynosi ok. 300 metrów. Prace obejmą budowę jezdni drogi, przebudowę i budowę skrzyżowań z ulicami Balewskiego, dr. Schwabe i Jacobsonów, przebudowę i budowę zjazdów oraz budowę i przebudowę istniejących chodników o szerokości 1,25-3,5 m w celu poprawy bezpieczeństwa pieszych. Pojawią się też nowe miejsca postojowe. Wyregulowane i uzupełnione zostaną pobocza, a przejścia dla pieszych w celu zwiększenia bezpieczeństwa zostaną wyniesione. Wykonawca przebuduje układ odprowadzający wody opadowe z drogi, z włączeniem go do istniejącej kanalizacji deszczowej oraz zainstaluje nowe oświetlenie. W celu zapewnienia bezpieczeństwa pieszym planowane jest też wprowadzenie na tej ulicy ograniczenia prędkości do 30 km/h.