Starogard Gdański poprawia bezpieczeństwo pieszych i kierowców oraz komfort jazdy po mieście. Od piątku 28 października br. mieszkańcy mogą swobodnie jeździć wyremontowaną ulicą Sobieskiego. Zarząd Dróg Wojewódzkich udostępnił też do ruchu nowo wybudowane rondo na skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Pelplińskiej.
Ulica Sobieskiego przejezdna
Zakończył się II etap największej inwestycji drogowej w Starogardzie Gdańskim. Obejmuje on modernizację pięciu ulic i czterech mostów w okolicy starych Młynów. Jej koszt to prawie 15 mln zł. Do tej pory wykonawca wyremontował ulicę Tczewska wraz z mostem oraz część ulicy Kanałowej na odcinku do ul. Podgórnej. Od piątku 28 października dostępny jest przejazd ulicą Sobieskiego. Prace objęły przebudowę tej ulicy na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki (z wyłączeniem tego skrzyżowania) do skrzyżowania z ul. Owidzką włącznie, na którym już wcześniej powstało rondo. Nowa nawierzchnia, chodniki, nasadzenia roślinności oraz parking na 50 aut przy Muzeum 2 Pułku Szwoleżerów Rokitniańskich to efekt tych prac. Modernizacja trwała 5 miesięcy.
Rondo na ulicach Pelplińskiej i Pomorskiej gotowe do użytkowania
Również w piątek, 28 października po odbiorze technicznicznym Inwestor oddał do użytku nowo wybudowane rondo na skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Pelplińskiej. To skrzyżowane było jednym z najbardziej kolizyjnych i newralgicznych punktów komunikacyjnych w mieście. Teraz ma się to zmienić. Wybudowane w tym miejscu rondo ma poprawić bezpieczeństwo i usprawnić ruch. Inwestorem tej inwestycji był Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. Zadanie w kwocie 3 mln zł współfinansowała Gmina Miejska Starogard Gdański. Cała przebudowa kosztował ponad 6 mln zł i trwała blisko rok. Prace objęły budowę ronda, przebudowę i rozbudowę wszystkich sieci podziemnych: cieplnej, wodociągowej, elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej, budowę chodników i ścieżki rowerowej. Wykonawca przebudował wszystkie zjazdy zlokalizowane w pasie drogi wojewódzkiej, przejścia dla pieszych, na których pojawiły się azyle bezpieczeństwa oraz oświetlenie drogowe. Droga oznakowano poziomo i pionowo, a całą inwestycję dopełniły nowe nasadzenia drzew i krzewów.
Miasto objęło monitoringiem obie realizacje. Wykonawcą jednego i drugiego zadania było Przedsiębiorstwo Budowy Dróg w Starogardzie Gdańskim.