Od 2 listopada Urząd Miasta całkowicie zamknięty. Obsługa klientów online

W związku z gwałtownym przyrostem zachorowań na COVID-19 i decyzją rządu o pracy administracji publicznej w formie zdalnej, od poniedziałku 2 listopada Urząd Miasta Starogard Gdański będzie całkowicie zamknięty.

Osobiście będzie można odebrać tylko akty stanu cywilnego (zgonu, urodzenia, małżeństwa). Wydawane będą one w Urzędzie Stanu Cywilnego (boczne wejście Urzędu Miasta) w godz. 9:00 – 11:00.

Osobiste wizyty przewidziane są także w przypadku odbioru dowodów osobistych, które także wydawane będą w Urzędzie Stanu Cywilnego w godz. 13:00 – 15:00.

Wszystkie sprawy niecierpiące zwłoki załatwić będzie można wyłącznie online, telefonicznie lub za pomocą faksu.

W celu uzyskania informacji należy kontaktować się z pracownikami Urzędu w ustalonych godzinach pracy za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Numery telefonów dostępne są na stronach Biuletynu Informacji Publicznej.

Pracownicy Urzędu zachęcają też do załatwiania spraw przez profil zaufany na Platformie Usług Administracji Publicznej e-PUAP (esp: http://epuap.gov.pl, podmiot: Gmina Miejska Starogard Gdański, adres: 2213031SkrytkaESP) Wszelkie informacje na stronach www.obywatel.gov.pl i www.polakpotrafi.pl Osoby, które nie mają profilu zaufanego, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć każdą sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami. W razie potrzeby pracownicy Biura Obsługi Klienta telefonicznie pomogą skorzystać z tej formy składania dokumentów.

W holu, przed wejściem do Urzędu Miasta postawiona została specjalna urna na dokumenty. Prosimy o korzystanie z niej tylko w przypadku braku innej możliwości. Prosimy nie wrzucać do niej druków meldunkowych, druków o wydanie zaświadczenia o zameldowaniu, wniosków o wydanie dowodu osobistego, wniosków o wydanie zaświadczenia o utraceniu lub uszkodzeniu dowodu osobistego.

Skargi i prośby o interwencje można zgłaszać także poprzez pocztę elektroniczną na adres ratusz@um.starogard.pl

Rejestracja zgonów – możliwa po uprzednim umówieniu się telefonicznym (tel. +48 58 530 61 44, +48 58 530 6 147, +48 58 530 61 46)
Rejestracja urodzeń – wyłącznie przez platformę ePUAP, Profil Zaufany bądź telefonicznie. (tel.+48 58 530 61 44, +48 58 530 6 147, +48 58 530 61 46)

Referat Lokalowy przy ul. Traugutta 56, nr tel.: 881 200 181 lub 601 598 682

Ewidencja Działalności Gospodarczej – tel. + 48 58 530 60 38
Wydział Ochrony Środowiska przy ul. Zblewskiej 18; nr telefonu +48 58 56 13 778 bądź drogą mailową: odpady@um.straogard.pl lub srodowisko@um.starogard.pl. Wszelkie informacje na temat gospodarowania odpadami na stronie http://www.czystemiastostarogard.pl

Informację na temat, jak załatwić sprawę drogą elektroniczną oraz listę telefonów, znajdziecie Państwo na stronie www.bip.starogard.pl

→ Najważniejsze kontakty:

Biuro Obsługi Klienta
tel. +48 58 530 6020
tel. +48 58 530 6021
tel. +48 58 530 6022
tel. +48 58 530 6080
e-mail: bok@um.starogard.pl

Sekretariat Prezydenta
tel. +48 58 530 6006
fax. +48 58 530 6000
e-mail: ratusz@um.starogard.pl

Urząd Stanu Cywilnego
tel. +48 58 530 6147
tel. +48 58 530-6144
tel. +48 58 530-6146
e-mail: usc@um.starogard.pl

Infolinia
+ 801 002 514 dla numerów stacjonarnych
+ 587 319 950 dla numerów komórkowych

Małgorzata Rogala

Zastępca Naczelnika Wydziału Informacji Społecznej
Redaktor Naczelna „Starogardzkiego Ratusza”
tel.: 58 530 6061
malgorzata.rogala@um.starogard.pl